Carpatair pleacă de pe aeroportul din Timișoara

Il viaggio in aereo, automobile, camper, moto e treno. Tutti gli itinerari Italia - Moldova & consigli utili per il viaggio

Carpatair pleacă de pe aeroportul din Timișoara

Messaggioda Badica » 10 giugno 2013, 19:43

La 13 ani de la înfiinţarea singurei companii româneşti private de aviaţie care a rezistat pe piaţă, pilotul de MIG devenit manager Nicolae Petrov renunţă la conceptul de hub care făcuse din Timişoara al doilea cel mai important nod de trafic aerian după Bucureşti, transmite businessmagazin.ro. Unde zboară Carpatair?

"Așezarea hub-luiu la Timișoara a fost ideea genială care ne-a plasat pe piață", spunea Nicolae Petrov.

Acesta a înfiinţat compania Carpatair în 2000. A fost al doilea transportator aerian lansat de pilotul Petrov, care în vara anului 1994 încercase şi piaţa de peste Prut cu Moldavian Airlines. Partenerii - pe care Petrov nu i-a convins uşor să intre în acţionariatul unei companii start-up de la Timişoara - erau Moritz Suter şi tot grupul de investitori care au construit Crossair, printre care Ingvar Kamprad, fondatorul Ikea, Michael Pieper, şeful holdingului Franke, avocaţii Georg Wiederkehr, Alfred Wiederkehr şi Robert Briner, alături de banca de investiţii Lombard Odier & Cie din Geneva.

Astăzi, Petrov, altădată acţionar majoritar, mai deţine doar 5,7% din Carpatair. Compania a anunţat recent că îşi va majora capitalul social cu cinci milioane de euro, pentru a-şi finanţa programul de restructurare şi modernizare a flotei de avioane. Acţionarii elveţieni ai companiei, care deţin circa 64% din Carpatair, vor aduce bani pentru majorarea de capital, iar fondatorul companiei Nicolae Petrov nu va participa la majorare.
Regulile din aviaţia românească nu mai seamănă în 2013 cu ce se întâmpla în urmă cu un deceniu şi jumătate. În momentul în care se lansa Carpatair, piaţa transportului aerian era una cu totul diferită, iar drepturile de trafic erau limitate de acordurile aeriene bilaterale între state. Doar zborurile din Bucureşti existau atunci, preponderent către capitalele economice şi politice europene. Piaţa de nişă lipsea, cu toate că cererea în acest sens se manifesta deja. Astfel în 2000 Carpatair punea bazele conceptului de nod aerian la Timişoara, orientându-se pe oferirea unor zboruri pe destinaţii de nişă din piaţa românească şi cea europeană.

Potrivit oficialilor Carpatair, problemele pentru modelul de hub de la Timişoara au început când, la sfârşitul anului 2008, conducerea aeroportului a decis să favorizeze zborurile operatorului Wizz Air, trecând la aplicarea unor politici comerciale „discriminatorii".
Tarifele de aeroport au devenit de cinci ori mai mari pentru Carpatair faţă de concurentul principal, iar o mare parte a traficului companiei a fost transferată - „prin mijloace ilegale şi anticoncurenţiale" - către Wizz Air, care continuă să beneficieze de preţuri de patru ori mai mici şi în prezent.

Carpatair obţinea la finele anului trecut o decizie irevocabilă a Curţii de Apel de la Piteşti de anulare a ajutorului de stat acordat companiei Wizz Air de aeroportul „Traian Vuia", care confirma sentinţa anterioară a Tribunalului Timiş, prin care se constata caracterul de ajutor de stat ilegal al măsurii de discount global pentru aeronavele de peste 70 de tone cu care operează compania low-cost. De cealaltă parte, Wizz Air saluta la începutul anului decizia Tribunalului Bucureşti de a respinge una dintre reclamaţiile făcute de Carpatair împotriva aeroportului.

http://www.jurnal.md/ro/news/carpatair- ... a-1152066/
Avatar utente
Badica
 
Messaggi: 21
Iscritto il: 21 febbraio 2013, 18:45

Re: Carpatair pleacă de pe aeroportul din Timișoara

Messaggioda Alfredo Ferrari » 10 giugno 2013, 22:17

Purtroppo con la chiusura della hub di Timisoara molte delle rotte italiane di Carpatair che passavano da questo importante scalo per poi giungere in Moldova (e vice versa) sono state cancellate.
Mi riferisco a Ancona, Bari, Bologna, Verona, Venezia, Roma & Milano Orio al Serio.
Se per Bologna, Verona, Venezia e Roma resta comunque la possibilità di raggiungere Chisinau con altre compagnie (Air Moldova & Meridiana), il discorso è diverso invece per Bari, Milano Orio e Ancora che restano praticamente tagliate fuori dalla mappa dei collegamenti aerei indiretti con Chisinau.
Agenzia Viaggi "Go East - Go West" tour operator
Agenzia di consulenza "Est Invest" srl
Chisinau, Strada Mihai Eminescu 50, terzo piano, uff. nr. 314
Cellulare 00373/79679434 Tel./fax 00373/22/226962
https://www.chisinau-kishinev.com
https://www.estinvestsrl.com/
skype: alfredito1969

Immagine
Avatar utente
Alfredo Ferrari
Site Admin
 
Messaggi: 779
Iscritto il: 2 febbraio 2013, 1:50
Località: Chisinau, Repubblica Moldova

Re: Carpatair pleacă de pe aeroportul din Timișoara

Messaggioda Badica » 11 giugno 2013, 9:32

Se Carpatair riuscirà nell'intento di spostare il proprio HUB da TSR a KIV

raggiungere la Moldova sarà

contrariamente a quanto dici

decisamente più facile.
Avatar utente
Badica
 
Messaggi: 21
Iscritto il: 21 febbraio 2013, 18:45


Torna a Come arrivare a Chisinau












 


  • Argomenti correlati
    Risposte
    Visite
    Ultimo messaggio

Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 17 ospiti


Zenisator
cron